SEISEI – חשיבה המצאתית

“אני מתחיל במקום שבו האדם האחרון הפסיק”.

תומס אלווה אדיסון

  • ההיסטוריה האנושית היא רצף של המצאות ותגליות
  • שנועדו לפתור בכל פעם מחדש בעיה שאדם נתקל בה
  • והיה חייב להתגבר עליה.
  • אנו נוטים לחשוב שהמצאות ורעיונות חדשים שמורים
  • רק ליחידי סגולה, אך האמת היא שכל ההמצאות
  • הגדולות לא הגיעו מהברקה של רגע אלא מעבודה
  • קשה, התמדה ושיפור של רעיונות קודמים.

אז איך אפשר להתחיל לחשוב כמו ממציא? איך אפשר להפוך את העולם סביבנו למעניין יותר, יעיל יותר ואולי אפילו לטוב יותר?

על הסדנה

בסדנה ירכשו המשתתפים כלים שיעזרו להם ליישם עקרונות שונים של חשיבה המצאתית.

המשתתפים יתרגלו את הכלים בסדנה כדי לפתור אתגרים טכנולוגיים, או לפתח מוצרים חדשים הקשורים לחיי היומיום שלהם ולבעיות המעסיקות אותם.

נראה יחד כי המצאות אינן שמורות לגאונים בלבד, ובעזרת כלים מתוחכמים אך פשוטים יחסית ליישום גם אנחנו יכולים להפוך ל”ממציאים קטנים-גדולים”.

הכלים אותם ירכשו המשתתפים מבוססים על שיטת SEISEI אותה פיתח ד”ר אייל דורון. השיטה פועלת מזה כשבע שנים בקרב אוכלוסיות שונות, הוכחה מחקרית ובנובמבר 2018 הוכרזה בכנס העולמי HundrED בפינלנד כאחת ממאה שיטות החינוך החדשניות ומעוררות ההשראה בעולם.

דוגמאות לתרגילים וכלים

“1+1=משהו חדש”

מה הוא הבסיס העומד מאחורי חלק גדול מההמצאות שאנו מכירים? מסתבר שזהו עיקרון פשוט אך מפתיע: צירוף של שני מרכיבים שמעולם לא חוברו יחד קודם. במילים אחרות, 1+1 = משהו חדש.

למשל, חיבור כיסא ונדנדה הוביל להמצאה חדשה – “כיסא-נדנדה”חיבור בין סכין + מברג + משייף ציפורניים הוליד את האולר השוויצרי

ומה לדעתכם נותן השילוב הבא:טוסט וופל בלגי + נעל = ? נסו לחשוב! (רמז: מדובר באחד המוצרים המצליחים בעולם הספורט אי פעם).

באמצעות העיקרון האסוציאטיבי הזה יתוודעו המשתתפים לאחורי הקלעים של כמה מההמצאות הידועות ששינו את העולם, ויחשבו על המצאות חדשות משלהם המבוססות על מוצרים קיימים.

“המצאת משחקים”

מהו המרכיב המיוחד (ה-Hook) של כל משחק שגורם לנו ליהנות ממנו כל כך? איך אפשר לזהות אותו, לנתח אותו ולהביא אותו לידי ביטוי במשחק שאנחנו ממציאים בעצמנו?

למשל, מה יקרה אם נוסיף למשחק שמבוסס כולו על עיקרון של מזל (לדוגמא, “מלחמה” בקלפים) עוד ועוד אלמנטים של מזל?למה מאחורי כל משחק מצליח מסתתר סיפור טוב? מה הסיפור של מונופול, מה מיוחד בו ואיך הוא שורד כל כך הרבה שנים?למה דווקא עכשיו, בתקופה של משחקי מחשב וטכנולוגיה, משחקי הקופסא נמצאים בשיא המכירות של כל הזמנים? וגם, מה אומרים עליי המשחקים שאני הכי אוהב והאופן בו אני משחק אותם?

המשתתפים יעמדו בפני אתגר: להמציא משחק חדש משלהם לפי העקרונות שלמדנו.

הסדנה פותחת בפני המשתתפים יכולת להתבונן בצורה ערנית ודרוכה על המציאות סביבם, לשים לב לפרטים הקטנים ולהתחיל ליצור חיבורים מפתיעים ומקוריים משלהם לכל בעיה ואתגר.

קהל היעד

למדענים ויזמים צעירים למחוננים או ילדים עם נטייה לטכנולוגיה ויזמות (החל מגיל 10) ולכל מבוגר שרוצה “להמציא את עצמו” – בכל גיל

משך הסדנה

שעות – תלוי בגיל המשתתפים

דרכי יצירת קשר

לקבלת מידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

טלפון 072-3924008

דוא”ל: info@seisei.co.il

 

פנו אלינו

יש לכם שאלה? מלאו טופס זה ונחזור אליכם בהקדם